Oh my Venus

Ik ga weinig uit dit jaar vanwege het welbekende virus. Geen probleem voor mij, er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen. Ik hou van dingen ontdekken, dus dat gebeurt dit jaar dan ook meer online. Met mijn passie voor Azië werd het dan ook eens tijd om een Koreaanse serie te gaan kijken. Silvia adviseerde mij om te starten met ‘Because this is our first life’. Daar ben ik nog steeds niet mee begonnen, want een andere serie trok mijn aandacht.

Kang Joo-eun en Kim Young-ho | Foto: viki.com

Venus of Daegu

Mijn eerste Koreaanse serie werd ‘Oh my Venus’. Een serie waarin gezondheid en romantiek centraal staan. Het verhaal gaat over de 33-jarige advocaat Kang Joo-eun (Shin Min-A). In haar tienerjaren was ze populair op school vanwege haar schoonheid. Ze kreeg genoeg aandacht van de jongens in haar omgeving, maar ze had meer aandacht voor haar studie, zodat ze advocaat kon worden. Ze kreeg daar de bijnaam Venus of Daegu (dit is een plaats in Zuid-Korea). Uiteindelijk valt ze toch voor zwemmer Im Woo-shik en zij krijgen een relatie. Na vijftien jaar dumpt hij haar. Kang Joo-eun is inmiddels advocaat, maar ze wordt niet meer gezien als een schoonheid omdat ze is aangekomen. Ze probeert van alles om gewicht te verliezen, maar het lukt haar niet.

Coach John Kim

Totdat zij personal trainer Kim Young-ho (So Ji-sub) ontmoet. In Amerika staat hij bekend als John Kim en vanwege een schandaal moest hij weer terug naar Zuid-Korea. Kang Joo-eun valt flauw tijdens de vlucht van Amerika naar Korea en Kim Young-ho is de enige dokter aan boord. Hij helpt haar en zorgt ervoor dat ze veilig thuiskomt. Zo begint hun contact en zij besluit dat het tijd wordt voor actie en hij helpt haar als ‘coach’ bij het proces om gewicht te verliezen.

Liefde groeit

Ik vind het echt een leuke serie! Voor mij ook interessant, omdat ik nog nooit eerder een serie heb gezien waarbij er iemand is die een schildklierziekte heeft (Kang Joo-eun heeft net als ik een te traag werkende schildklier). Ik vind het script goed geschreven. Je groeit echt mee met de personages. Het begin is vooral grappig, maar daarna wordt het allemaal steeds serieuzer en dramatischer. De romantiek tussen Kang Joo-eun en Kim Young-ho is ook mooi. Dat vind ik het leuke aan Aziatische series, je ziet langzaam hoe hun band steeds sterker wordt en dat de liefde groeit. Ze zijn ook heel leuk samen. Ook zie je goed wat voor thema’s er spelen in de maatschappij in Korea en hoe de familieverhoudingen zijn. Er zijn 16 afleveringen die ruim een uur duren. Ik raad je dan ook zeker aan om deze serie te gaan kijken!

Trailer Oh my Venus | Video: YouTube

Bronnen:
IMDb

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag